söndag 2 januari 2011

Gott nytt år!

Andra dagen på det nya året! jag har lovat mig själv att detta ska bli året då jag börjar sköta bättre om mig själv. Jag fokuserar inte bara på att tappa i vikt, även om det kommer att följa med automatiskt. Istället är det följande som gäller:
  • Motionera mer regelbundet, 4 gånger i veckan ska jag ta mig an någon pulshöjande träning.
  • Bättre kosthållning: framförallt mer grönsaker.
  • Jobba mindre, eller rättare sagt försöka få ett jobb närmare hemmet så att jag slipper pendla så långt med all den stress det innebär när man har barn som väntar hemma...
  • Komma i säng i tid! ;)
Vad tror ni, det borde väl gå att fixa detta?

För att ge mig själv en riktig spark i baken, har jag hoppat på Cornelias rivstartsutmaning! Dock börjar jag nog först nästa måndag eftersom jag ska resa bort på tisdag och inte kommer att ha koll på matintag och träningen blir det heller inte mycket med... Dock är det inte sagt att jag kommer att frossa!

Denna rivstart skall hålla på i 8 veckor och då ska jag:
  • Träna 4 ggr/v
  • Äta nyttigt, framförallt mer grönsaker
  • Inte dricka alkohol (förutom 25 februari då jag ska gå på Vinprovning)
  • Väga mig varje måndag
  • Mäta mig var 4:e måndag
  • Tappa 5 kg i vikt
Och NU ska jag ta tag i årets första träningspass! Det blir ca 50 min step-up!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Heja! Ett lass m pepp kommer här! Tycker din lista ser bra ut. Ska oxå sparka igång....imorgon...Pepp pepp!

Cornelia sa...

Hej kära Rivstartsdeltagare.
Hoppas allt är bra, jag hör av mig eftersom jag saknar ditt resultat för den första veckan av Rivstarten. Jag hoppas att det inte är jag som har missat ditt mail eller meddelande, då ber jag om ursäkt. Det vore kanon om du kunde höra av dig med ditt resultat eller kanske ett litet meddelande om att du av en eller annan anledningen hoppat över den veckan (eller kanske vill hoppa av Rivstarten, men det vill vi såklart inte).
Hör av dig med en kommentar på bloggen: http://corneliatoneri.blogspot.com/, ett mail till cornelia.toneri@gmail.com eller ett meddelande på Facebook.
Vi är nu 112 deltagare och hur det gick första veckan kan du läsa här: http://corneliatoneri.blogspot.com/2011/01/rivstart-2011-resultat-vecka-1.html
Hoppas du hör av dig snart.

Kram och pepp

Glöm inte att vi också finns på Facebook i en jätteaktiv och härlig grupp.
För att gå med letar du upp mig och lägger till mig som vän så lägger jag till dig i gruppen.

Cornelia sa...

Hej där, hur e läget, saknar dina resultat, du kan väl höra av dig, vill du hoppa av så är det bara att hojta till så jag inte tjatar ihjäl dig. Kram och pepp