söndag 24 augusti 2008

GI!


Nu har jag bestämt mig för att prova ett nytt grepp. Viktväktarna fungerar helt enkelt inte för mig, det är bara att inse en gång för alla. Jag orkar inte hålla på och räkna varenda liten points jag stoppar i mig, och håller inte ut mer än en vecka.
Nu har jag istället bestämt mig för att köra GI-dieten. Jag har en bok av Ola Lauritzon och tänkte följa hans veckomenyer tämligen slaviskt. Jag började faktiskt redan i tisdags, så på tisdag är det vägdag. Det ska bli spännande!
Det här med GI känns lite skumt - man får ju äta MYCKET fett, helt tvärtemot Viktväktarnas tänk! Men jag kör på det, vi får se resultatet på tisdag! Om det nu fungerar, så är det helt klart en metod som fungerar bättre för mig än vad ViktVäktarna gör...

2 kommentarer:

batgirl sa...

Lycka till nu!
Ska bli spännande att se hur det går för dig. Jag är oxå lite nyfiken på GI...

Miss Nöjd sa...

Hej!
Vad kul, jag har också just kört igång med GI.
Och skrev just ikväll ett inlägg om mina egna upplevelser av min tid som viktväktare - vi verkar ha ganska lika känslor inför det. Läs gärna mitt inlägg.
Och Lycka Till!!!