söndag 15 februari 2009

Friskare

Jag överlevde influensan den här gången också! Däremot vet jag inte hur det gick med vikten... +0,5 slutade det på, vilket förstås är mycket irriterande. De där 5 kilona som jag skulle ta (med råge dessutom) till den 28 februari, det gick inte så bra. Ja, visserligen är det 2 veckor kvar dit, men jag tror ju inte att jag tar 3,5 kg till dess. Möjligen 2 om jag är riktigt duktig. Och det tänker jag baske mig vara!

Jag är fortfarande ganska hostig, så det där med träning får ligga på hyllan ett par dagar till. Även promenader får mig att hosta alldeles för mycket, så jag ligger lågt. Förhoppningsvis kan jag börja träna nu i veckan.

Maten, då? jag fick lov att trappa upp kolhydraterna. Det blev alldeles för mycket fusk annars, och därmed heller ingen viktnedgång. Däremot försöker jag äta BRA. Mycket fullkorn och mycket grönsaker. Och - förstås - mindre fett! Mer rapport kommer senare i veckan!

5 kommentarer:

Cornelia sa...

Skönt att höra att du mår bättre. Kämpa på nu, som du säger, det är ju faktiskt 2 veckor kvar och det kan hända mycket.
Kram och pepp

Anonym sa...

Skönt att se att du börjar bli piggare. Och 0,5 + var inte så farligt med tanke på att du varit sjuk.Själv hade jag nog gått upp masor ;)
Kram

Anonym sa...

Mmm.... min hårväxt har ökat sista 2-3 åren med... tog blodprover i dec... så läkaren misstänker det... Inte skoj =/
Det är massa blä du !!!! =) Men vi får vända det till något bra. Har skött mig resten av dagen och nu ikväll har jag köpt A. Dahlqvist nya bok - LCHF-kokbok. Jisses vad många goda recept det var i den. Och inte massa konstigheter =) Ska bli spännande att laga lite mat ur den.
Kraaaam

Anonym sa...

Skönt att du piggat på dej.
Pepp pepp kommande veckor!

Anonym sa...

Hej vännen... hur har det gått för dig veckan som varit...?
Jag har bokat tid för hårborttagning nu.... *känns great, trots priset*
Kram