söndag 1 februari 2009

Nja...


Jaha... dags för en uppdatering igen. Jag kan inte påstå att det har gått så bra den här veckan. Jag har inte gått ner något, men heller inte gått upp. jag får vara nöjd med det i allafall. Problemet är att jag börjar ledsna på alla ägg - det är ägg till frukost - omelett, stekta ägg, kokta ägg, äggröra, you name it! Så jag funderar på att öka på kolhydraterna en smula och köra mer GI än LCHF nu. Annars tror jag att jag kommer att fortsätta fuska som en tok. Åtminstone äta müsli till frukost skulle kännas skönt!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det är bättre köra en metod som du kan hålla livet ut. Jag förstår mkt väl att du ledsnar på alla ägg! Känns ju som att det är det enda o så smör som man får äta med Lchf...Jag har ju provat o det var gott en stund men sen ledsnade jag.

ISO kanske är nått för dej?

Pepp pepp!

Anonym sa...

Hej gums. Jobbigt att du inte ser resultat - prova dig fram till en metod som fungerar för dig. *kram*

Anonym sa...

Ja man tröttnar ju till slut. Är det inte bättre att äta "normalt" men i mindre portioner? Du gör naturligtvis precis som det passar dig bäst.

Kram Angel

Anonym sa...

Håller med de andra här som skrivit. Du kanske inte ska hålla på med någon specifik metod utan som Angel säger, äta vanlig mat men i mindre portioner. Allt men inte alltid.
Det viktiga är ju att man funderar på om det kommer hålla varaktigt el om det bara blir nått tillfälligt.
Jag tror ju stenhårt på tallriksmodellen o SBF...sunt bondförnuft... :D

Lite länkar om ISO iaf:
http://www.expressen.se/halsa/1.1301068/iso-dieten
http://www.isodieten.se/