måndag 9 april 2012

Nu är påsken nästan förbi och så även mitt slarvande! Jag ställde mig åter på vågen i morse och den visade på +1,0 kg. Inte bra, men ganska väntat. Flera förklaringar kan jag rada upp, däremot inga direkta ursäkter eftersom ingen har tvingat mig.
1: Jag har fyllt år och ätit tårta och annat smaskens.
2: Påsk, vilket har medfört påskmat och påskgodis.
3: Jag misstänker att jag har blivit pollenallergiker. Jag har känt mig hängig och inte velat träna pga det. Men när jag medicinerar med receptfria mediciner mot pollenallergi så försvinner det.

Idag börjar jag räkna Propoints igen och kommer även att åka och veckohandla så att jag kan följa min plan!  Jag har gjort en veckomatedel!

Nu är det bara några veckor kvar på gamla jobbet! Det innebär att det kan bli ganska långa dagar på jobbet, så jag ska fundera ut strategi för att hantera det så att jag inte äter för mycket.

2 kommentarer:

Josefina - STOR BLIR LITEN sa...

Hej:) min våg stod på +2 i söndags å nu är dom BORTA!! det är bara att köra... kämpa!! :) heja heja!!

Linda sa...

Hej, jag vet inte om du ser det här för jag såg att det var ett tag sedan du skrev, men jag är gärna med på peppingen! Jag måste själv tappa 35 kg till. Jag har rdan tappat 35 kg så jag vet hur dte kan vara. Titta gärna in på min blogg och lämna en kommentar ifall du är aktiv, så kan vi peppas och hjälpas åt! Mvh Linda