fredag 4 januari 2008

Nya tag!


Då är det dags att ta nya tag! Nytt år och nya sunda vanor! Jag har blivit väldigt peppad av alla fina viktbloggar som finns runt vårt land, tack så mycket för det! Länkarna till dem finns på ena sidan...

Egentligen har jag vägdag på måndagar, men jag har hoppat på en utmaning på 56kilo.se där man ska väga sig på fredagarna, så det får väl bli 2 gånger per vecka jag väger mig!

Motionen är det inga problem med, den funkar helt enkelt för att jag tycker det är roligt! Jag brukar beställa tränings-DVDs ifrån Amazon.com, mest blir det step-up, men även "vanlig" workout. Det funkar bra för mig, att träna hemma framför TVn! Nej, min akilleshäl är MATEN, eller rättare sagt småätandet framför TVn och så. Kvällarna är svåra, då vill jag gärna ha något att knapra på! Visst kan man äta morötter, men på något vis är det inte så "kul"... Någon som har någon bra strategi?

2 kommentarer:

Cornelia sa...

Här sitter jag kl 20:50 en lördag kväll och är supersugen på nåt.
Har ingen bra strategi dessvärre!
Har druckit en smoothie men hade gärna satt i mig en chokladkaka....

Men det är bara att ta fram envisheten, det är min stratgi!
Lycka till

Stor kram
Cornelia

Anonym sa...

Hej vännen,
Jag måste erkänna att jag inte kommit mig för att hitta till din viktblogg tidigare. Men nu har jag hittat hit, och kommer att följa din kamp mot de där otäcka (=överflödskilona).
Även jag ska försöka ta nya tag, om än väldigt mjuka såna i början, och har just skakat liv i min viktblogg lite smått.
Vi får peppar varandra.
Kram!