fredag 14 mars 2008

Belöningar?



Idag har jag tränat en annan stepup-workout. Det är ett gammalt videoband från 1992, men jag tröttnar aldrig på det! Den heter "Kathy Smith's StepWorkout". 45 minuter gjorde jag på den och jag känner mig väldigt nöjd, för även om jag blev svettig så att det gick att vrida ur tröjan, så orkade jag mer än jag har gjort förut...

Jag har en fråga till er - jag tänkte sätta upp lite delmål på vägen, sisådär 5 kilo åt gången och efter varje uppnått delmål så tänkte jag ge mig själv någon slags present. Men vad?? har ni några bra förslag? Det ska ju helst inte ha något att göra med mat, eftersom jag försöker komma ifrån det beteendet att mat är belöning. Och inte heller för dyrt eftersom jag för närvarande går på sjukersättning... Hjälp!

2 kommentarer:

bagerskan sa...

Hejsan!
Jag jobbar själv med mig själv och med min vikt men har inte kommit så lång som att belöna mig men här är några förslag:
- massage (av proffs eller sambo)
- härligt bubbelbad med vin eller liknande
- bio (billigare mitt i veckan)
bjuden på god middag (lagad av sambo eller familj)

Ha det så gott, kram Karin

Viktat sa...

1. tid för dig själv! (med ett bad, en bok, en promenad, bio?)

2. Du & familjen gör något ni längtat efter.

3. Gå ut och dansa.

4. Ett nytt klädesplagg, de gånger du har råd.