torsdag 13 mars 2008

Träning



Tänkte att jag istället för att bara skriva om vikten här på bloggen även skulle prata om det jag faktiskt tycker är roligt - att träna!

Det har alltid funkat för mig att träna framför TV'n, och då menar jag alltså efter en DVD eller ett videoband. Dessa beställer jag oftast ifrån England, från Amazon.com. Det finns hur mycket som helst att välja från - i alla prisklasser. Min favorit är step-up, så jag har investerat i en step-up bräda. Jag tror att jag har runt 20 DVD-skivor med olika program, men då är det inte bara stepup, utan även styrketräning med bl.a. hantlar och annan workout.

Just idag tränade jag "Kathy Kaehler Workout class", en riktigt bra stepup session, om än lite kort. Vanligtvis brukar jag lägga till lite styrketräning efter det, men det hann jag inte idag.

Igår kom jag på att det var onsdag, vilket innebär att Frukt och grönt-bilen kommer till torget, så jag åkte dit och handlade frukt - 3 kg blandad frukt för 40 kr! Skapligt pris tycker jag och det brukar vara kvalitet på grejerna. Nu tänkte jag att jag ska göra det varje onsdag, så att jag har tillräckligt med frukt hemma (NÄR) jag blir sugen.

Inga kommentarer: