söndag 26 juli 2009

Önsketänkande

Det är väl bara att inse en gång för alla att det inte funkar att köra "den förnuftiga vägen"det är bara önsketänkande att det ska gå bra. Jag har alldeles för lätt att trilla dit på sånt som jag VET inte är bra för mig.

Nu tänker jag återigen börja med Low Carb, mycket tack vare alla inspirerande bloggar som finns. Förra gången jag provade det stupade det mycket pga att jag inte kom på någon bra frukost. Det blev ägg till förbannelse och jag var såååå trött på ägg till slut! Jag vill gärna ha min fil/yoghurt med müsli till frukost, och det gick ju inte. Nu har jag hittat ett recept på nöt-müsli hos Åse som verkar bra! I morgon åker jag och handlar ingredienserna och sedan kör vi igen... Wish me luck!

Även träningen behöver jag skärpa mig med. På sistone har jag varit så trött när jag har kommit hem från jobbet på kvällarna att jag har kommit med alla möjliga ursäkter för att "slippa" träna. Visst är det dumt - träningen hjälper mig ju att orka mer! Den här arbetsveckan som kommer har jag lovat mig själv att träna tisdag och torsdag. Sedan har jag SEMESTER!!! 4 hela härliga veckor, då borde jag kunna ta mig tid att träna, eller hur?! Min förhoppning är att få in det som någorlunda rutin så att jag kommer att vilja träna sedan...

3 kommentarer:

Milla sa...

Ja då jag önskar dig lycka till och kommer följa med och stötta till 100% ;)

Ja jag funderar oxå på att hoppa på low carb efter min semester.
Har du några bra och goda recept?
Visserligen finns det ju nu ganska många bra recept på olika bloggar,men om du har någor så släng gärna ut dom här ;)

Ang glassarna......jodå men jag kunde inte äta upp hela min glass ändå ;) Så jag fick lämna och lika så barna,känns ju så där när man betalat 528:- för 5 glassar.
Lycka till nu
Kram

Milla sa...

Ja då jag önskar dig lycka till och kommer följa med och stötta till 100% ;)

Ja jag funderar oxå på att hoppa på low carb efter min semester.
Har du några bra och goda recept?
Visserligen finns det ju nu ganska många bra recept på olika bloggar,men om du har någor så släng gärna ut dom här ;)

Ang glassarna......jodå men jag kunde inte äta upp hela min glass ändå ;) Så jag fick lämna och lika så barna,känns ju så där när man betalat 528:- för 5 glassar.
Lycka till nu
Kram

Starlight sa...

Jag brukar, de mornar när jag äter fil eller yoghurt, ta på hela linfrön och solrosfrön. Så himla gott.