torsdag 10 september 2009

Första minuset!

Då var det dags idag, då... Jag var ganska nervös när jag gick till Viktväktarna, eftersom det inte kändes som om jag gått ner något, direkt. Fastän jag varit duktig och räknat, räknat, räknat mina points. Men jodå, 0-9 blev det, och det får jag ju vara nöjd med!

Nästa vecka räknar jag med att ha fått ett litet plus, eller åtminstone ingen direkt viktnedgång. I morgon bitti åker jag nämligen iväg på körfestival tillsammans med min kyrkokör. Vi ska vara borta hela helgen och all mat är redan fixad. Jag kommer inte att ha den kontroll jag skulle vilja, så det enda jag kan göra är att försöka mitt bästa - inte äta en massa fikabröd osv. Jag tänkte ha det kul i allafall, och inte gå och gräma mig över att jag inte har full kontroll!

Och just nu är jag nöjd över mitt minus!

2 kommentarer:

Lotta sa...

Grattis till ditt fina minus. För två helger sedan så var det så att jag ocskå hade varit iväg och kunde inte kontrollera någonting vad gäller maten som var förbeställd. Jag var jätteorolig, men det gick bra. Det som jag tyckte var svårast var att inte ta några efterrätter eller fikabröd - men samtidigt gjorde det mig så otroligt stolt att jag klarade det. Jag hade tagit med mig lite extra frukt hemifrån så att jag visste att jag kunde ta någotning annat istället.
Jag tror att om det är så att du sköter dig resterande delen av veckan när du kommer hem o tänker lite extra i helgen är det inte helt omöjligt att du kanske hamnar på ett minus nästa vecka också... Jag hoppas på det bästa och tror på dig.. kom igen nu... skickar lite pepping och hoppas samtidigt att du får en otroligt trevlig körhelg!
Lotta

Angel sa...

Grattis till minuset! Du kan om du vill, ta en frukt istället för en kaka (ja! jag vet att det inte är lika gott). Du kommer känna dig så stolt efteråt när du klarat av att inte ta fikabröd.

Lycka till!