lördag 5 september 2009

Nu är jag igång!


I torsdags var det dags för första Viktväktar-mötet. Jag gick dit på lunchen tillsammans med väninnan C (vi umgås både privat och på jobbet). Det var INGEN rolig upplevelse att kliva upp på vågen, den där eländiga vågen vägde dessutom 2 kg mer än den jag har hemma. Men det är bara att bita i det sura äpplet och acceptera faktum. Nu räknar jag hej vilt här och det går bra, även om det är pilligt och krångligt till en början. Jag har stort stöd av älsklingen M, han hjälper mig att hålla räkningen och med att laga mat som inte "kostar" för mycket. Tack, M!
Jag fick en glass idag när vi var till Arboga och gick på Jädersbruksdagarna (en slags marknad), men den räknades duktigt in i dagens points.

4 kommentarer:

Cornelia sa...

Härligt, hejja hejja, det kommer att gå kanon!!!

Anonym sa...

Lycka till nu! Du är snart inne i räknandet så det kommer gå finfint!

Angel sa...

Ett stort lycka till från mig med.

Unknown sa...

Hej!

Tack för din kommentar och dina fina, peppande ord i min blogg.

Lycka till med dina insatser för att må bättre. Det är bra gjort att inte gå upp i vikt under semestern. Jag tycker det är tuffare än tex vid jul. Det är lättare att ta för mycket av det goda och unna sig när det är ledigt.

Vad är det för någon träning du ägnar dig åt?

Kram Katarina "amospersson"