lördag 2 mars 2013

Frustration

Jag sitter här och känner mig frustrerad! Jag smygvägde mig i förrgår och hoppsan, vågen visade -2,5 kg mot förra veckan. man kan ju fundera på vad som hänt. Hur som helst, glad var jag ju! I dag vägde jag mig igen och då var det plötsligt tillbaka på den gamla vikten igen. Vad i hela friden är det som händer? Nu kom jag också på att jag har glömt att mäta mig. Det kan ju vara bra att titta på måtten nu när inte vågen känns tillförlitlig. Så det ska jag göra i kväll - mäta mig.

Annars går rehabiliteringen efter operationen bra (förmodar jag). Bytte plåstret i ljumsken efter duschen idag och såg att jag har ett riktigt duktigt, maffigt blåmärke där. Har fortfarande lite ont i ljumsken, men det är kanske inte så konstigt.

Fick ännu en träningsdvd på posten i går. Oj, vad jag har lust att träna, men det får jag vackert vänta med tills tidigast på onsdag och då får jag endast träna om jag känner att ljumsken har läkt ordentligt. Det är ju ingen hit om såret där går upp igen.

I kväll kommer pappa, lillebror och hans nya flickvän hit på en liten fika. Jag ska göra en smulpaj med äpplen. Och bara äta liiiiite...

Inga kommentarer: