onsdag 27 februari 2013

Operationen avklarad

Nu är operationen avklarad och skönt känns det! Jag har varit riktigt nervös inför den - även om de säger att det inte är  någon "big deal" så handlade det ju ändå om hjärtat, eller hur?! Operationen tog ungefär 3 timmar och jag fick bra med lugnande så jag var inte så rädd även om jag var vaken hela tiden. Det som var värst mot slutet var resterna av ryggskottet - det kändes att det inte var bra att ligga blick stilla så länge, då gjorde det ont i ryggen. Nu har jag ont i ljumsken där de gick in med katetern (eller vad det nu var de gick in med). Jag har svårt med att resa mig, sätta mig och även lite problem med att gå, det blir lite stappligt.  Jag har fått stränga förhållningsorder om att ta det lugnt i en vecka, så jag är nu sjukskriven veckan ut, tillbaka på jobbet på måndag. Någon motion blir det inte tal om förrän tidigast nästa onsdag och då endast om det känns helt bra. Hur som helst, jag fick åka hem redan igår även om jag hade lite feber (det var normalt sa de) och det kändes bra.

Jag funderar lite - jag ser ju på statistiken att jag har några läsare - kan ni inte tänka er att ge er till känna? Bara med ett enkelt "hej"? Jag skriver ju ganska privata saker och det skulle kännas skönt att veta vem som läser. Det är även mer peppande med vitminskningen om någon säger något. Snälla?! En kommentar?

1 kommentar:

Anonym sa...

Halloj! Ja jag är inne o läser hos dej! Så roligt att du börjat blogga igen. :)
Hördes jobbigt med op:en men det verkar ju gått bra. ta det varligt nu o vila dej ordentligt!
Kram!

//Louise på Viktiga dagar