söndag 24 februari 2013

Bit ihop och kom igen!

Jag får väl säga "nja" till den nya dvd:n som jag provade i går. Visst gick den att träna till, men den blev lite tjatig och lite mycket snack emellan de olika segmenten, så pulsen hann gå ner lite väl mycket. Jag lägger den tillsammans med de dvd:er som inte är så krävande, som kan vara OK när man vill ta det lite lugnare.

I dag ska jag köra en gammal beprövad goding - en step-up workout från tidigt 90-tal med gurun Kathy Smith. Den är gammal men den är mycket bra för konditionen! Ett plus är också att man hänger med i alla rörelser och blir därmed ordentligt trött.

Angående vikten så har jag gått ner ett av de kilon som hoppade på mig förra veckan. Jag kan fortfarande inte förstå hur det gick till, men det är väl bara att bita ihop och komma igen... ;)

Förresten, vilken tur i oturen jag hade i går! Jag hade resonerat mig fram till (helt bakvänt förstås) att jag visst kunde unna mig smågodis till Melodifestivalen! Sagt och gjort, jag gick till affären och plockade ihop en påse - en ganska rejäl sådan eftersom sonen skulle få av det också. Och när jag står i kassan och ska betala så visar det sig att jag har glömt plånboken hemma! Så jag fick åka hem utan godis! I stället blev det en kopp te och en apelsin till Melodifestivalen, och inte kände jag mig speciellt ledsen för det heller! ;)

Inga kommentarer: