söndag 31 mars 2013

Påsk

Jaa, det där upp-och-ner på vågen fortsätter. Jag vet inte varför men så är det. Två steg fram och ett tillbaka hela tiden. Jag försöker att inte fokusera så mycket på vad vågen visar (ja, och hur lätt är det då?) utan känna hur jag mår, hur kläderna sitter osv. Och idag kom jag på att jag inte hade mätt mig sedan någon gång i höstas, så måttbandet åkte fram. Och ser man på - jag har minskat 6 cm i midjan! Det var riktigt skönt att se det, eftersom vågen inte vill samarbeta. Nu är det ju påsk också och det har kanske blivit lite mer mat än vanligt. Men inga mängder och inget riktigt dåligt! Inga mängder med godis heller, bara någon liten enstaka...

Den här veckan har jag också tränat som en tok och jag märker skillnad i konditionen, det går faktiskt ganska fort om man bara är konsekvent och försöker hålla ut lite extra när det känns tungt. Nu gäller det bara att fortsätta träna som jag har gjort den senaste veckan. Målet är att träna 4-5 ggr/v. För ett par år sedan fick jag en pulsklocka i födelsedagspresent och den kan man programmera så att den ger en ett "träningsprogram", dvs den säger till vilka dagar man skall träna och vilken intensitet man ska träna på. I dag stod det "maximal 30 min" vilket betyder att jag skulle träna på maximal pulsnivå i 30 minuter. Det blev en hård träning men inte riktigt maximalt hela tiden, dock i 45 minuter så jag fick ändå godkänt av klockan! ;) Det blev träning med stepup-brädan och DVD:n "Humble beginnings".

Jag har ett knä som bråkar med mig, det knakar och håller på. Ibland gör det ont också, speciellt när jag går i trappor med höga trappsteg som den vi har på jobbet. Jag hoppas att det blir bättre när jag minskar i vikt!

Inga kommentarer: