onsdag 1 april 2009

Det går bra!

Oj, så bra det har gått de här dagarna, sedan sist jag skrev! Jag har verkligen varit motiverad. För att ytterligare spä på motivationen så lät jag sambon fota mig framifrån och i profil, helkropp. Jag hade tagit på mig en ordentligt slimmad t-shirt med tanken att det ska synas ordentligt när jag sedan tappar i vikt. Jag tänkte ha på mig samma t-shirt om 10 kilo igen och jämföra. Och vet ni vad - det var de värsta, hemskaste foton jag har sett! Så ja, det var ett tydligt bildbevis på hur det är ställt nu och att jag inte vill att det ska förbli så!

Jag har ätit nyttigt dessa dagar. Inte bytt ut så många måltider mot pulver, bara några stycken. Istället har jag hållit mig ifrån onyttigheter och tränat. Jag har tänkt att jag ska träna måndag, onsdag och fredag. Eventuellt någon gång på helgen om jag har lust, men det är inget måste.

I kväll var det motigt att träna - först skulle sonen till fotbollsträning och hämtas och skjutsas. När det var klart var klockan redan 19.30. Innan jag fått på mig träningskläder och var redo för min stepup-bräda så var klockan redan 20.00. Men jodå, jag gjorde det! För jag vet ju att man aldrig ångrar sig efteråt! Och det gjorde jag inte heller! Men nästa gång får nog sonen ta sig till sin fotbollsträning för egen maskin - det är ju faktiskt vår nu och i allra högsta grad cykelbart!

Vågen har jag låtit bli att ställa mig på, inte heller har jag mätt mig. Jag ska låta bli vågen tills på lördag, måttbandet tar jag om en månad!

Och tack till alla som peppar, det är verkligen guld värt! Syrran, tack för ditt peppande telefonsamtal också, det är läskigt att veta att mina nära och kära också läser här, men oj så peppande!

2 kommentarer:

Cornelia sa...

Åh va härligt att du är på G och att du är motiverad, våren ger resultat i mitt humör och min motivation också... Nu kör jag också... Kram och pepp

Cornelia sa...

Åh va härligt att du är på G och att du är motiverad, våren ger resultat i mitt humör och min motivation också... Nu kör jag också... Kram och pepp