måndag 24 augusti 2009

Fortfarande semester

Här är det fortfarande semestertider, det är sista veckan nu. Jag har inte lagt ner något jobb på att äta extra bra, men visst försöker jag tänka på att det inte ska bli alltför mycket överdrifter. Det jag däremot har gått in för är att få in träningen som rutin, och det har jag lyckats riktigt bra med! Jag har tänkt att jag ska träna någonting varje dag, sen behöver det inte vara mycket varje dag. 15-20 minuter kan räcka för de dagar jag kommer hem sent efter jobbet o.dyl. Jag har upptäckt att om jag säger att jag ska träna varannan dag, så kommer jag lätt ur rutinen och det blir pannkaka. Jag har varit duktig och tränat i stort sett varje dag under min semester och jag känner ju hur bra det är för mig! Alldeles strax ska jag ta itu med en träning-DVD som blandar styrka och kondition. Det är kul, men allra mest tycker jag om step-up!

3 kommentarer:

Angel sa...

Vilken lyckost du är. Själv började jag jobba i måndags och det känns tungt.

Starlight sa...

Går lite si o så. Är så mycket nu så dagarna bara försvinner och fylls med lite fuskande hit och dit. Men jag hoppas det blir lite lugnare i sept.
Bra att börja efter semestern istället för din del. Då blir det lättare med rutiner och så.
*kram*

Helena sa...

Vad skönt att få in träningsrutinen! Det betyder så mycket för ens välbefinnande.

Svar på din fråga är: Det är viktväktarna som jag kör. Det funkar bra för mig, jag gillar friheten att själv bestämma vad jag ska äta. :-)

Fortsatt lycka till!

Mvh: Helena