lördag 30 januari 2010

Snart utomlands!

Då var det ju vägning igen i torsdags. Det kändes inte lika självklart att det skulle vara ett minus den här gången - jag hade fuskat med själva räkningen av pointsen. Så det var med lite bävan som jag klev upp på vågen. Men visst blev det ett minus, om än inte så mycket. -4 kg blev det den här gången. Nu kom jag i allafall över -2 kg-strecket! -2,1 har jag gått ner nu, för att vara exakt.

Veckan som nu kommer så blir det ingen vägning. jag ska resa bort! Sonen och jag tar en vecka till Teneriffa och lämnar snön och kylan på tisdag, vi är borta en vecka. Jag måste säga att jag känner mig mycket nöjd med att ha bokat den resan just nu - jag är så trött på all snö och kyla! På Kanarieöarna har man nu dryga 20 grader varmt... Jag hoppas (mest för sonens skull) att det blir badväder! Själv tänkte jag nog mest ligga i skuggan och läsa böcker. Men jag har faktiskt även tänkt ta med mig joggingskorna! Även om jag kanske inte ger mig ut och springer så kan man ju ta långa promenader! Det ska t.ex vara vackert att gå uppför vulkanen Teide, har jag hört... Så lite motion hoppas jag på att få!

Apropå motion, så har jag just klarat av helgens första motionspass, jag har införskaffat en DVD med "Biggest Loser"-träning! Den tog en halvtimma, och normalt brukar jag försöka träna längre på helgen, men jag var ju så sugen på att pröva den här nya DVD'n, så... Den blir superbra att ta sedan på vardagskvällar när man inte hinner så långa pass!

Och just nu sitter jag med hårfärgning i håret - egentligen hade jag tänkt vänta till efter resan, men jag kände att jag bara inte stod ut med hur jag såg ut!

Inga kommentarer: