måndag 15 februari 2010

Som väntat

Ja, den där utomlandsresan var härlig - tänk att komma från -10 graders kyla till +25 graders värme! Det kändes helt fantastiskt, och det är nog inte sista gången jag gör det.

Däremot så var inte resan någon höjdare ur viktsynpunkt. Pga att sonen fick en förkylning med kraftig hosta precis när vi hade anlänt, så blev det inte så mycket promenerande som jag hade tänkt. Så fort han ansträngde sig lite extra så hostade han, några gånger så kraftigt att han kräktes. Inte kul! Jag gick till det spanska apoteket (Farmacia) och köpte spansk hostmedicin, som hjälpte liiiiiite. Och bortsett från promenadbristen så räknade jag inga points. Inga alls! Mycket glass blev det och inte de bästa mat-valen heller...

I torsdags fick jag min dom på Viktväktarna. Det blev 1,1 kg upp. Som väntat alltså. Jag tänkte att nu ska jag börja träna ordentligt och räkna ALLT. Och i lördags blev jag sjuk. Nästan så att jag kände mig lite manlig, så synd var det om mig och så nära döden var jag. Förkyld... I dag (måndag) stannade jag hemma ifrån jobbet och sov väl till 11. Sedan har jag mest hasat runt här. Vi får se om jag klarar av att gå till jobbet i morgon!

Jag kan väl inte säga att jag räknar några points nu när jag är sjuk heller, men å andra sidan äter jag inte så mycket heller, så jag tror inte att det är risk att jag överskrider dem, snarare tvärtom. Vi får väl se hur det går på torsdag när det är invägning igen!

Inga kommentarer: