tisdag 13 januari 2009

Oj!


Nu har jag kört LCHF-dieten i 2 hela dagar. Jag har verkligen inte sparat på fettet - ju mer desto bättre har min filosofi varit. Det har gått jättebra. Om jag har känt mig sugen på något så har jag tagit en näve jordnötter eller tinat upp lite frysta bär (hallon eller jordgubbar), sötat med hermesetas och lagt en rejäl klick vispad grädde på. Hur smaskigt som helst!
Och idag smygvägde jag mig. Dumt, jag vet - speciellt som det bara har gått 2 dagar! Jag vet inte vad jag förväntade mig, men inte var det -0,9 kg, i allafall! Men det var det vågen sa! Oj, vilken kick! Och vilken motivation till att fortsätta just såhär!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Wow kanon resultat ju! och på bara 2 dagar!
Grattis
Kram

Anonym sa...

GRATTIS!!!! Vad roligt! =)

indira sa...

klickade in på din blogg och började att läsa va duktig du är, jag e på samma bana som du ska ner 17 kg och kör VV men med mer LCHF inspirerat så blodsockret sjunker så man slipper trilla dit pga av det! Hoppas du får en fortsatt fin kväll! Bästa hälsningar Jonna

Anonym sa...

Hej hopp och tack!

Och grattis själv.

Var lite skoj när jag kom in på din blogg och läser raden "Nu har jag kört LCHF-dieten i 2 hela dagar." Det kunde ha varit jag som skrivit de raderna... =) Jag började också med LCHF i måndags och hoppas på att det ska hjälpa mig. Men jag har inte skrivit om det i bloggen än. Vill lära mig mer om det först. =)

Skoj att läsa att det redan ger resultat för dig!!

Kommer tillbaka och följer dig.

Anonym sa...

Va skönt! :D Det verkar vara en bra grej med LCHF, även om jag inte vet om det skulle passa mig. Helt klart passar det ju dig - SKITBRA! :D Grattis!

Anonym sa...

*skrattar* och jag är vik. listmamma på en svensk ATC-grupp. =) (ATC-Sverige)
Jag har skickat in anmälan till svenska gruppen nu. =) Skoj skoj.
Tjuvvägde mig i morse. -0,9 kilo. För bra för att vara sant. Nu ska jag dock inte väga mig förrän på måndag. *spännande*

Det känns bara så FEL att äta så här. Är ju emot allt jag lärt mig tidigare. Men det är nog en vanesak. =)

Anonym sa...

Helt fantastiskt! Det var mig ett toppenresultat! Gratulerar.

Angel