söndag 4 januari 2009

Viktväktarna och motion

Tack snälla alla ni som har lämnat kommentarer! Det betyder väldigt mycket för mig att veta att ni finns därute! Jag försöker vara duktig och kommentera hos er också, inte bara läsa och gå vidare. Peppning och stöd behöver vi allihop, oavsett hur mycket eller lite vi behöver gå ner i vikt, och oavsett vilken metod vi väljer att använda oss av.

För min del så kör jag Viktväktarnas program, men jag gör det ensam här hemma (med hjälp av er). Jag har inte råd att gå till Viktväktarna - dels har jag ansträngd ekonomi eftersom jag har sjukersättning och dels finns inte Viktväktarna här i min lilla kommun... Hittills har det gått över förväntan bra att köra här hemma. Det är bara att fortsätta så, så kommer det att försvinna kilon!

Jag har tränat varenda dag utom torsdag den här veckan. Jag har måååånga träningsprogram på DVD och VHS som jag brukar använda mig av. Det är både step-up, "vanlig" aerobics samt styrketräning med hantlar. Och det funkar bra för mig! Visst måste man ha disciplin att göra det, men det brukar inte vara något problem. Målet är att jag så småningom ska kunna jogga minst 5 km i skogen. Det gjorde jag ofta när jag var yngre och betydligt lättare och jag kommer ihåg hur skönt jag tyckte att det var! Men idag blev det 40 minuters aerobics med hantlar...






5 kommentarer:

C sa...

Hej!
Jag svarade i min blogg men slänger även in ett svar här... Det är både egna "vanliga" recept som jag lagar viktväktarvänligt och recept från materialet som jag får hos viktväktarna, i tidningen Laura så finns det pointsberäknade recept och där har jag också hittat en del mat. Om du vill ha något recept så är det bara att hojta till.

Anonym sa...

Heja heja nu kör vi ;)
Lycka till

Anonym sa...

Lycka till! Kommer säkert gå bra! Funderar oxå på att ta fram mina vv-papper o räkna points iaf ett tag.

Peppkram!

Anonym sa...

Vad duktig du är som kör hemma själv. Själv måste jag ha den där piskan bakom ryggen för att klara det....Lycka till Kram kram

Anonym sa...

Men visst är det så att det är ett otroligt stöd vi har hos varandra, vi som bloggar här... Det är skitbra att få kommentarer och veta att man är på rätt väg.
Lycka till och kämpa på!
Lotta