lördag 21 januari 2012

Bio-godis tips efterlyses!


Puh! Då var dagens träning avklarad! Jag körde en dvd med Karen Voight - Ultimate Step Circuit, en intervallträning med både stepup och styrka. Ganska bra i och med att det är varvat. Jag märker också att min kondition har förbättrats, jag orkar använda armrörelserna mer nu än förra gången. Alltid kul att märka att det ger resultat, det sporrar att fortsätta!

I morgon är det invägningsdag, det blir spännande att se vad det blir den här gången. Jag förväntar mig inte lika mycket som förra (första) veckan, men jag hoppas på minst 0,5 kg i alla fall! Då får jag ju köpa blommor... :)

Kosten har jag hållit bra den här veckan, däremot blir det svårare när M kommer hit. Meningen var ju att han också skulle försöka gå ner i vikt, men jag vet inte hur motiverad han är. Förra helgen åt han pizza, hittills den här helgen har han ätit minst en bulle till sitt fika. Jaja, han får väl göra det, den här gången påverkar det inte mig så mycket (än), jag har ju bestämt mig. Jag hoppas bara att jag kan hålla den motivationen uppe - jag behöver er till stöd, så kommentera gärna om ni läser! Det hjälper att veta att ni finns där ute...

För övrigt planerar vi att gå på bio och se Sherlock Holmes-filmen ikväll. Det vanliga för mig är att jag köper en påse smågodis och tar med - det hör ju liksom till. Nu vill jag inte göra det, frågan är vad jag ska ta som ersättning. Har ni några förslag på bio-"godis"?

1 kommentar:

Anonym sa...

Du behöver inget att äta till den filmen! Man sitter som fastklistrad.