onsdag 18 januari 2012

Tulpaner!


Onsdag idag. Trots att jag jobbade länge och inte var hemma förrän strax efter 19, så tränade jag ändå. jag känner mig väldigt nöjd med mig själv, eftersom det skulle ha varit lätt att tänka att det skulle bli för sent osv. Idag blev det en dvd med amerikanska varianten av Biggest Loser - "Cardio Max". Jag gillar att variera träningen - dels för att jag inte blir lika uttråkad men även för att träna hela kroppen - både muskler och kondition. Det är viktigt att få in även styrketräning för rygg och axlar, speciellt viktigt för en kontorsråtta som jag!

Jag har kommit på en trevlig belöning när jag går ner i vikt! Varje vecka som jag tappar minst 0,5 kg så belönar jag mig själv med en bukett snittblommor. I söndags kväll köpte jag en bukett vita tulpaner när jag handlade mat på ICA. Det är också en trevlig påminnelse om vad jag håller på med, ett bra sätt att hålla fokus.

För övrigt går det fortfarande bra med kosten. Jag handlade middagen på Subway - en halv "Classic Rostbiff", värd 8 Pp såg jag i restaurangguiden. Jag måste räkna ihop dagen - risken finns att det har blivit lite för lite mat. Isåfall får det bli en kvällsmacka... Vi får se!


Inga kommentarer: