fredag 13 januari 2012

Delmål?

Idag är det fredag på första veckan då jag räknar ProPoints med Viktväktarna. Jag går inte på några möten, utan kör på egen hand med Online-medlemsskap. Jag tror att det helt enkelt fungerar bättre för mig, likväl som det fungerar bättre för mig att träna på egen hand med mina tränings-DVD-er. Jag behöver inte sporren av att veta att jag ska gå på ett möte och väga mig inför någon annan, det är för mig själv jag gör det här! Jag får min motivation från andra håll, t.ex av att läsa andra viktkämpars bloggar, av att titta på TV-program som Biggest Loser och av att gå igenom min garderob och se vad jag ska ha för delmåls-kläder, dvs vilka kläder jag vill kunna bära inom överskådlig framtid. Det ska bli mitt projekt i morgon, då ska jag ta fram några "milstolpar"! Har ni fler förslag på delmål? Alla förslag mottages tacksamt!

På söndag är det dags för första vägningen (ja, förutom invägningen i söndags då, den var skrämmande). Jag har gott hopp, för även om jag har varit sjuk och därmed inte tränat, så har jag hållit i kosten och räknat som jag ska. Det bör vara ett skapligt minus på vågen.

En annan sak jag funderar på är hur ofta man ska väga sig. Jag vet att en del väger sig varje dag, en del en gång i veckan och andra varannan vecka. Vad tänker ni är för- och nackdelarna?

Inga kommentarer: