tisdag 10 januari 2012

Nystart


I söndags började jag om från scratch och lite till. Jag har aldrig, aldrig vägt lika mycket som då jag vägde in mig. Snacka om rock bottom... Nu har jag nästan 50 kg att gå ner. Så. Nu kör jag Viktväktarnas program med ProPoints. Jag är på min tredje dag med räknande och allt vad det innebär och det går faktiskt bra. Visst, lite pill i början innan man får bättre koll på vad saker och ting är värda i Pp, men det blir snart lättare. Jag har gjort så nu att jag gör min vanliga mat ( i stort sett, förutom pannkakor, våfflor och sådant), räknar ut vad den är värd i Pp och sedan rättar jag mig efter det resten av dagen. Är lunchen/middagen värda mycket i Pp så blir det t.ex havregrynsgröt till det andra målet. Och så vidare. Det är speciellt viktigt för mig att det inte blir för tydligt att jag går på diet, eftersom jag har barn. Det ska inte märkas!

Motionen har också gått bra. Jag beställde hem en ny DVD - "Totally Cool Step" med Christie Taylor - och den var helt underbart rolig! Jag tränar och svettas som en gris med den utan att ens märka det eftersom det är så roligt. Jag ska se om jag hittar flera DVD-er med henne. Just nu är det dock inte mycket bevänt med motionen. Jag gick hem från jobbet igår med feber i kroppen och blir väl hemma ett par dagar. Jag hoppas att det ger med sig snart, det är inte kul att vara sjuk...


1 kommentar:

LOTTA sa...

Hej hej! Hamnade hör inne av någon anledning;) jag är också på g men har övergett år av viktväktande för att nu få proffshjälp istället via sjukhuset. Kom gärna in till mig på min blogg så kan vi peppa varandra i med
Ochmotgångar!

Lycka till Och bra jobbat hittills! Tror att det är bra det där med att kolla vad sina egna recept är och kanske kan man längre fram smyga in små justeringar!

Själv är jag inne på att förlora halva min kroppsligt. Dvs över 60 kg! Detta fixar vi

Lotta